Z6_PPGAHG8001ES40Q54SV1NT0QB5
Z7_PPGAHG8001VJ40Q54HELSQ3UV5

Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост

Дата на публикуване: 13.09.2023
Последна актуализация: 14.09.2023

Според характера на дейността, която извършват, административните звена в областната администрация са обособени в обща и специализирана администрация.  

 

СПЕЦИАЛИЗИРАНА АДМИНИСТРАЦИЯ


Дирекция "Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост":
•    подпомага осъществяването на контрол по изпълнение на задълженията, които произтичат от законите и от актовете на Президента на Република България и на Министерския съвет;
•    организира изпълнението на делегирани функции от съответните централни органи на изпълнителната власт;
•    организира подготовката и провеждането на административно-териториалните промени на територията на областта и извършва проверка по законосъобразността на исканията за извършване на административно-териториални промени на територията на областта; проверява изпълнението на законовите условия и ред и подготвя мотивирани предложения до областния управител;
•    изпълнява задачи, свързани с организационно-техническата подготовка на изборите;
•    координира и подпомага дейността на териториалните звена на органите на изпълнителната власт и отношенията им с общинските администрации;
•    координира и подпомага дейността на кметовете на общините при осъществяване на взаимодействието с областните дирекции "Полиция" по спазването на обществения ред и борбата с престъпността;
•    подпомага осъществяването на контрол по изпълнението от общинската администрация на делегирани функции от съответните органи на централната държавна власт;
•    осигурява упражняването на контрол по законосъобразността на актовете и действията на кметовете на общини;
•    осигурява упражняването на контрол по законосъобразността на актовете и действията на органите от местното самоуправление и местната администрация на територията на областта в случаите, когато това е възложено на областния управител със закон или с друг нормативен акт;
•    подготвя документите по налагане на предвидените в закона и в другите нормативни актове административни наказания;
•    организира и участва в разработването и актуализирането на областната стратегия за развитие;
•    подпомага организационно-технически и експертно дейността на областния съвет за развитие;
•    набира и анализира информация за изпълнението на областната стратегия за развитие;
•    участва в разработването, организира и координира изпълнението на стратегии, планове, програми и проекти на територията на областта в съответствие с правомощията на областния управител;
•    координира и подпомага осъществяването на дейностите в областта на: строителството; транспортното обслужване и безопасността на движението; опазването на околната среда; културно-историческото наследство и културните дейности; изповеданията и юридическите лица с нестопанска цел, които извършват дейност, присъща на изповедание, или осъществяват религиозна или религиозно-просветна дейност; етническите въпроси;
•    поддържа връзки с международни организации, с региони и области в други държави, разработва и реализира съвместни проекти;
•    осъществява дейностите за изпълнение на функциите на областния управител по устройство на територията;
•    осигурява правните и фактическите действия по придобиването, разпореждането и управлението на държавното имущество на територията на областта в рамките на предоставените на областния управител правомощия;
•    осъществява действията по съставянето на актовете за държавна собственост, отписването на имоти - държавна собственост, и отбелязването във вече съставени актове;
•    води актовите книги и регистри на имотите - държавна собственост, на територията на областта по образци, утвърдени от министъра на регионалното развитие и благоустройството;
•    води на отчет имотите - държавна собственост, на територията на областта, които се управляват от областния управител;
•    осигурява защита на държавните интереси при неправомерно ползване на държавни имоти от физически и юридически лица на територията на областта;
•    осъществява процедури по реституционни закони;
Дирекция "Административен контрол, регионално развитие и държавна собственост" изпълнява и други функции и задачи, произтичащи от нормативен акт или от заповед на областния управител.

 

ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА В ОБЛАСТНА АДМИНИСТРАЦИЯ БЛАГОЕВГРАД


Дейността на областната администрация се осъществява от държавни служители и от служители по трудово правоотношение. Служителите в областната администрация осъществяват своята дейност в съответствие със Закона за държавния служител, Кодекса на труда, Административнопроцесуалния кодекс, Наредбата за общите правила за организацията на административното обслужване и другите нормативни актове. Всички постъпващи документи до областния управител се регистрират в деловодството. При регистрацията се извършва проверка за наличието на посочените в тях материали и се образува служебна преписка. Всички служебни преписки подлежат на насочване според адресата или съдържанието им. Областният управител, заместник областните управители и главният секретар разпределят служебните преписки, насочени към тях, с резолюция до съответните ръководители на административните звена. Изходящите от областта документи се съставят в не по-малко от два екземпляра, като оставащият в деловодството за съхранение екземпляр съдържа инициалите и подписа на служителя, който го е изготвил, на ръководителя на съответното административно звено, като се посочва датата.